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Brand News
Brand Concept
アンドレア・クッキー(ITA-1)が手がける設立10年のイタリアンセイルブランド、
合志明倫(JPN-1)大西富士子(JPN-94)がインターナショナルチームで活躍
▼基本データ
創立/創立者(国籍)
2006年/アンドレア・クッキー(イタリア)
創立地
イタリア・トルボレ(ガルダ湖)
現代表者/国籍/役職名
アンドレア・クッキー/イタリア/CEO
デザイナー/国籍
アンドレア・クッキー/イタリア
本社
イタリア・ガルダ湖
製造工場
スリランカ(セイル)/中国(アクセサリー)/イタリア(マスト)
レジェンド・ライダー
アルベルト・メネガティ(ITA-4)2008~2015
現トップ・チーム・ライダー
イェンテル・ケアーズ(B-16)/レナ・アーディル(TUR-33)
日本のトップ・ライダー
大西富士子(JPN-94)/合志明倫(JPN-1)
リアル・ウインドサーファーが興した
ウインドサーフィン・リグの専門ブランド、
『ポイント-7』は、ビーチで生きる
▼ブランド哲学(ブランドの心、ユーザーとの約束)
『ポイント -7』は、リアル・ウインドサーファーが興し たブランドだ。スタッフは全員、このスポーツに情熱的で、 チャレンジを好み、結果を残すために努力を惜しむことが ない。皆ウインドサーフィンを通じて真のライフスタイル を築き、人生を豊かにしたいと願っている。 僕らにとって重要なのは、ビーチに出かけ、道具をテス トし、クライアントや仲間たちのためにアイディアを練る ことだ。
『ポイント -7』はビーチで生きる。そしてウインドサー ファーが何を望んでいるのかを感じる。僕らはそこで得た ものを、シンプルかつアグレッシブで、高性能高品質な製 品に生かしてゆく。
▼ミッション(ブランドの存在意義)
まず僕らは、ウインドサーフィンを愛しているからこそ、 この仕事をしている。世界レベルの大会で蓄積した経験を 基に、プロフェッショナルな作業を行い、妥協のない製品 作りを続けている。もちろん「それ」を求めているユーザ ーに、満足のゆく「モノ」を届けるためだ。 僕らは僕らにしか作れない道具を作る。そして誰の目に も明らかな結果を出すことに集中している。
▼ヴィジョン(未来像)
夢もプロジェクトもたくさんある。だからフォーカスを 絞り込まなければならない。SUP やカイトなどには興味 はない。僕らはウインドサーフィン・リグの開発に特化して、 毎年できるだけ完璧な製品をマーケットにリリースする。
研究すべきこと、テストすべきことは尽きない。だから 僕らは「ビーチで生きる」そして毎日水の上を走り続ける。 しかしそれでも限界はある。だから多すぎる計画は立て ないようにしている。僕らはいい感じで集中している。ま だまだ素晴らしいウインド・リグができそうな気がする。 そう、この「感じ」を持ち続けること、それが僕らとって大事なことだと思ってる。
▼コア・ヴァリュー(核心的価値)
例えばレースセイルにもフリーライドセイルにも、同じ ようにフォーカスをあて、同じように力を注ぐこと。細部 までを確認し、僕らが納得した性能を、ユーザーに感じて もらえる道具を供給すること。 ウインドの道具は安くはない。それを購入してくれたユ ーザーはハッピーにならなければならない。僕らはそうな れる道具を開発している。そうでなければブランドを維持 することはできない。変な道具を作ればすぐに潰れる。
口コミ‥‥それがこの世界では一番強力な広告になる。だから僕らは開発に力を入れ、道具にマーケティングをさせている。そして僕らも海に出かける。道具が水の上でどのように機能しているのか、僕らが次に開発すべきものは 何かを探りに行く。ウインドサーフィンは水のないところ では機能しない。だから僕らはビーチで生きる。そうする ことでしか生まれない、掛け替えのないものがあると信じ ている。
▼メッセージ(読者、ユーザーへ)
読者の皆さん、皆さんはウインドサーファーですよね? このスポーツに出会えて良かったですね。ウインドは、健 康な生活を送るための最高の薬です。 日本はウインドサーファーにとって素晴らしい国です。 私も何度か訪れましたが、いい風といいポイントに恵まれ ました。『ポイント -7』は日本を重要な市場と捉えています。 横須賀で PWA のイベントも開かれて、またウインドが盛り上がりそうですね。 頑張って盛り上げてください。もちろん僕らも応援します。 日本で会えるといいですね。 ではまた、そのときに。
回答=Andrea Cucchi アンドレア・クッキー(デザイナー、ライダー、CEO)
Windsurfing Magazine
▼Basic Data
Establishment/Founder(Nationality)
2006/Andrea Cucchi(Italy)
Founded Land
Lake Garda, Torbole, Italy
The Current Representative/Nationality/Title
Andrea Cucchi/Italy/CEO
Designer(Nationality)
Andrea Cucchi(Italy)
Head Office
Lake Garda, Torbole, Italy
Manufacturing Plant
Sri Lanka(Sails)/ China(Accessories)/ Italy(Masts)
Legendary Riders
Alberto Menegatti(ITA-4)2008~2015
The Current Top Riders
Yentel Caers(B-16)/ Lena Erdil(TUR-33)
The Current Top Japanese Riders
Fujiko Onishi(JPN-94)/ Akinori Goshi(JPN-1)
▼Brand Philosophy(soul of the brand or what you promise with the users)
Our brand is made by windsurfer.
High level windsurfers who have a lot of passion for the sport. People who like to challenge and put them self into competition to achieve results. People who love to live the real lifestyle from windsurfing. So this is how we develop each product and our brand.
It’s ok to sit behind a desk to work on excel files and numbers, but for us is more important to be on the beach testing and sharing ideas with our windsurfing clients and friends. The brand needs to live the beach to know what windsurfers look for. Simplicity, aggressive raw performance, quality.
▼Mission(why you are in business)
We are in the business because we love windsurfing, and we built our experience over our competition years, to be in the position to develop professional products that people are looking for. We prove this by results on the PWA tour and one the magazine tests.
▼Vision(how you would like to be in the future)
We have a lot of dreams and projects to develop.
Our mission is to develop only windsurfing rigs. We are not looking into Sup, Kite, boards or any other product. We want to specialize on our rigs and make them each year as perfect as possible.
There is a lot to explore and to test, so we want our focus to be only on this product, share it with our clients, and never forget that our brand needs to live the beach, and leave us time to be on the water testing every day. We don’t give ourselves too many plans as these are limitations. We believe we brands need to work more and more on the promotion of our great sport to make it grow. Some brands are already doing it as well, and this is great.
▼Core Values(what you think is important)
It’s important that each size is tested to be sure that the client is having the best performance from the product. We therefore test a lot and each single detail. We put the same attention on a race sail as much as we put the attention on a freeride product. The product has to have quality as the equipment is expensive. Therefore, the client needs to be happy after he spent his money. In windsurfing there is no better advertising than the word of mouth, so we focus a lot on the development : we let our products do the marketing for our brand.
I always push everyone in our company to go windsurfing every day. They need to know what is happening in the real world of windsurfing, in order that they can be aware of what the client needs. Windsurfing is done on the beach\water!
▼Message for the readers and users
If you are reading this, well you are windsurfers, and you are all lucky to have met this sport. It’s the best medicine for a healthy life. Japan is a great country for windsurfing. Windy, with amazing windsurfing spots. For us in Point-7, Japan is an important market, and this is why with an important distribution like Cedrus Group, Mr Tadashi Sugihara, we have built also a community such as the Black Team Japan.
I was visiting Kohama island and Miyako Island, and I have enjoyed a lot discovering this corner of paradise that Japan offers, and meet amazing windsurfing Japanese friends. Next year it looks like there will be a PWA tour event in Japan and this will be another good push for windsurfing in the country.
Answer=Andrea Cucchi(Designer, Rider, CEO)