TABOU

Brand Info

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TABOU(タブー)

株式会社マニューバーライン

<大阪本社>
〒546-0024 大阪府大阪市東住吉区
公園南矢田1-17-8
TEL : 06-6609-0035

〈神奈川営業所〉
〒253-0111 神奈川県高座郡寒川町一之宮
6-8-24
TEL : 0467-72-6226

www.maneuverline.co.jp

Brand News

Brand Concept

今を超えるボードでなければ、ニューモデルの意味はない、
それは当たり前のことだと思うんだけど・・・
『タブー』のボードはすべて、100%の R&D をクリアしている

ⒸTabou_John Carter
ⒸTabou_John Carter

 

基本データ


創立/創立者(国籍)
1990年/ファビアン・ヴォレンウェイダー(フランス)
創立地
南フランス
現代表者/国籍/役職名
ナット・ブディック/ドイツ/共同オーナー
ファビアン・ヴォレンウェイダー/フランス/共同オーナー
デザイナー/国籍
ファビアン・ヴォレンウェイダー/フランス
本社
ドイツ・ケルン/フランス・マルセイユ
製造工場
タイ・チョンブリー
レジェンド・ライダー
トーマス・トラベルサ(F-3)1996年~現在まで在籍
現トップ・チーム・ライダー
トーマス・トラベルサ(F-3)/ ロス・ウィリアムス(GBR-83)
日本のトップ・ライダー
板庇雄馬(J-15)/ 杉匠真(J-7)

3_GA_TABOU_DY_4_Disc1_6842©JohnCarter


 

レベルの高いボードを開発し、ラインナップをシンプルに整理すること、
タブーは四半世紀以上「当たり前のこと」を続けている

▼ブランド哲学(ブランドの心、ユーザーとの約束)
ユーザーに正直であること。 すぐに使え、楽しめ、乗り手のパフォーマンスを高めるボードを届けること。
僕はシェイプの技術をジミー・ルイスに学んだ。そのときに彼が言ったんだ。「シェイパーが最高に報われる瞬間は、 ユーザーがニコニコしながら海からあがってくるのを見たときだ」と。 僕もそう思う。『タブー』はそういうボードを削るブランドでありたいと思っている。

▼ミッション(ブランドの存在意義)
僕らはウインドサーファーで、ウインドサーフィンが人生なのだ。

▼ヴィジョン(未来像)
正直であること、できる限りの力を尽くしてレベルの高い製品を届けること、ラインナップをシンプルに整理すること。もう四半世紀以上、僕らはそういう当たり前のことに正面から取り組むことで、ユーザーとの信頼関係を築いてきたつもりだ。それが未来への礎になると信じている。

▼コア・ヴァリュー(核心的価値)
100%のテスト、100%の R&D(研究・開発)。そのプロセスをクリアした製品しか市場に出さない。
より良いボードが完成したとき以外は、ニューモデルをリリー スしない。これも当たり前のことだね。

▼メッセージ(読者、ユーザーへ)
もしタブーのボードに乗ったことがないのなら、一度試 してみて欲しい。きっと気に入ってもらえると思うから。 既にタブーに乗ってくれている日本のみんなには、僕らのボードを信じてくれてありがとうと言いたいね。

回答=Fabien Vollenweider ファビアン・ヴォレンウェイダー(シェイパー/共同オーナー)

 


Windsurfing Magazine


Thomas Traversa(F-3)/ ⒸTabou_John Carter
Thomas Traversa(F-3)/ ⒸTabou_John Carter

 

Basic Data


Establishment/Founder(Nationality)
1990/Fabien Vollenweider(France)
Founded Land
South of France
The Current Representative/Nationality/Title
Knut Budig/Germany/Co-Owner
Fabien Vollenweider/France/Co-Owner
Shaper・Designer(Nationality
Fabien Vollenweider(France)
Head Office
Cologne Germany and Marseille France
Manufacturing Plant
Chonburi, Thailand
Legendary Rider
Thomas Traversa(F-3)Enrolled from 1996 until now
The Current Top Riders
Thomas Traversa(F-3)/ Ross Williams(GBR-83)
The Current Top Japanese Riders
Yuma Itabisashi(J-15)/ Takuma Sugi(J-7)


2006_FreeRide_Rocket
2006_FreeRide_Rocket

▼Brand Philosophy(soul of the brand or what you promise with the users)
Be honest with our customer. No Bla bla and bring the best product we can. Plug and play, easy performance access. One day when I was learning shaping Jimmy Lewis told me ” The best reward for the shaper is a customer coming out of the water with a big smile ” Big smile. That’s what Tabou try to bring to their customer since.

▼Mission(why you are in business)
We are windsurfer’s, Our life’s have been about windsurfing.

2006_Wace_Da Curve
2006_Wace_Da Curve

▼Vision(how you would like to be in the future)
We have been setting up a relation of trust with our customer by being honest with them, delivering the best product we can trying to get range that is easy to read without to much overlap from different line’s.
Making choice of board easier. Now we have strong true base to build future.

▼Core Values (what you think is important)
Bring product with strong R&D that have been 100% tested. We are on constant R&D and we only change product when we have a better one.

▼Message for the readers and users
If you never had a ride on a tabou you should give it a try, I’m pretty sure you will love them.
If you already have Tabou thank’s for trusting our product.

Answer=Fabien Vollenweider(Designer/Co-Owner)