STARBOARD

Brand Info

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STARBOARD(スターボード)

STARBOARD JAPAN株式会社

〒591-8011大阪府堺市北区南花田町65-1

TEL : 072-247-7841

FAX : 072-247-7841

http://starboard-japan.com

Brand News

Brand Concept

楽しみながら自然にオーシャン・システムを学べる。
『スターボード』は、素晴らしきウインドサーフィンを
さらに世界に広めるためにある。

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▼基本データ


創立/創立者(国籍)
1985年/ジーン・ルイス・コルマス(フランス・ニューカレドニア)/スベイン・ラスムッセン(ノルウェー)
創立地
ニューカレドニア・ヌメア
現代表者/国籍/役職名
スベイン・ラスムッセン/ノルウェー/チーフ・イノベーター
デザイナー・シェイバー(国籍)
ティエスダ・ユー(フランス)
本社
タイ・バンコク
製造工場
タイ・バンコク(COBRA International CO., LTD.)
レジェンド・ライダー
フィリップ・コスター(G-44)/ビヨン・ダンカベック(E-11)
現トップ・チーム・ライダー
フィリップ・コスター(G-44)/マテオ・イアチーノ(ITA-140)/サラキタ・オフリンガ(ARU-91)
日本のトップ・ライダー
佐藤素子(J-0)/小林悠馬(J-100)


 

ウインドサーフィンは人に大きな喜びと幸せをもたらし、
自然を守るためのツールになる、誇りをもって海に出よう

▼ブランド哲学(ブランドの心、ユーザーとの約束)
『スターボード』は、革新的にシェイプやテクノロジーを改善することにより、ウインドサーフィン市場に新たなアイデアを持ち込みたいと考えている。
本当にいいボードは、例外なくウインドサーファーに、大きな喜びと幸せをもたらすものだ。僕らはそういうボードを作り上げ、このスポーツに深く関わっていると感じている。そうあることを誇りに思う。
夢はウインドサーフィンが広がり続け、さらに僕らが提唱している“ウインドサップ・プログラム”によって、まだウインドを知らない人たちをこのスポーツに誘うこと。僕らが感じている幸福感を、もっと多くの人たちと共有することだ。

▼ミッション(ブランドの存在意義)
ウインドサーフィンを成長させること。そして世界中のユーザーや仲間や協力者たちをサポートすること。そのための力を強くすること。僕らはそのために全力で活動している。責任とやりがいのある仕事だ。

▼ヴィジョン(未来像)
今、海は、僕らウォーター・ピープルの助けを必要としている。既に悠長に構えてはいられない状況だ。
僕らは行動する。もう様々なプロジェクト(創刊号P129に関連記事)に深く関わり、できること、やるべきことを始めている。海がなければ僕らは生きていけない。まず第一にフォーカスすべきは海なのだ。有言実行。僕らは海の良き友であるために、行動をもって、他者を牽引するモデルになる。

▼コア・ヴァリュー(核心的価値)
今もっとも大事なことは、次世代を担う若者達に、環境を守る方法を伝えること。ウインドサーフィンを、ウォータースポーツを楽しむ人が増えれば、彼らは環境を守る側の人になるはずだ。僕らはウインドサーフィンの普及活動を通じて、そのつながりを強化していく。
ウインドサーフィンは自然を守るための善きツールだ。誇りをもって海にでよう。

▼メッセージ(読者、ユーザーへ)
『スターボード』がトレードマークにしている『Tiki 神』は、水、波、風が大好きで、いつも僕らを見守ってくれています。ウインドサーフィンは、もしかしたらそんな『Tiki 神』が創ったのかもしれない、と思えるような乗り物です。楽しみながら自然にオーシャン・システムを学べる。だからとにかく気持ちいい。何が言いたいのかといえば、みんなで、寄って集って、ウインドサーフィンで海に出よう、ということです。

回答=Svein Rasmussen スベイン・ラスムッセン(チーフ・イノベーター)/
Tiesda You ティエスダ・ユー(ブランド・マネージャー)/
Antoine Lefebvre アントワン・ルフェイバー(マーケティング・マネージャー)


Windsurfing Magazine


Jaeger Stone(K-120)/ ⒸStarboard_John Carter
Jaeger Stone(K-120)/ ⒸStarboard_John Carter

 

▼Basic Data


Establishment/Founder(Nationality)
1985/Jean-Louis Colmas(France・New Caledonia)/ Svein Rasmussen(Norway)
Founded Land
Nouméa, New Caledonia
The Current Representative(Date of Birth)/Nationality/Title
Svein Rasmussen(June/05/1963)/ Norway/ Chief Innovator
Designer・Shaper(Nationality)
Tiesda You(France)
Head Office
Bangkok, Thailand
Manufacturing Plant
Bangkok, Thailand(COBRA International CO., LTD.)
Legendary Riders
Philip Köster(G-44)/ Bjorn Dunkerbeck(E-11)
The Current Top Riders
Philip Köster(G-44)/ Matteo Iachino(ITA-140)/ Sarah-Quita Offringa(ARU-91)
The Current Top Japanese Riders
Motoko Sato(J-0)/ Yuma Kobayashi(J-100)


 

▼Brand Philosophy(soul of the brand or what you promise with the users)
At Starboard we love to bring new ideas to the windsurfing market by always innovating and improving our shapes and technologies. Better boards bring more enjoyment and happiness to windsurfers and we are proud to be deeply involved in all aspects of our sport. Our dream is to see windsurfing growing and we believe that through our WindSUP program we can get a lot of new comers to the sport.

▼Mission(why you are in business)
We are in business to grow windsurfing and support a lot of ambassadors around the world.

▼Vision(how you would like to be in the future)
These days we realize that the oceans need help by us water people and we are deeply involved in a variety of projects to support the health of the oceans. Onwards, our number one focus is to be good stewards of the ocean and serve as an example. We will work with Parley, Sustainable Surf, Watertrek, Trash Hero and the Thor Heyerdahl Climate Park where we plant one tree for every board we sell.

▼Core Values(what you think is important)
The most important part of our future work will be to help educate the next generation about how to take care of the environment. We believe that the more people we can get into water sports, the more environmental activity we can engage in as people will want to protect what they love.

▼Message for the readers and users
Starboard is all about high technology while Tiki, our god king, loves water, waves and wind.
We believe that we together can have a lot of fun protecting our oceans and invite you to share our journey.

▼Others, anything you would like to add or make note of
For every Starboard sold, one Mangrove is planted in the Thor Heyerdahl Climate Park inMyanmar, absorbing up to one ton CO2 over 20 years and protecting local villages from tsunamis and stormy weather.

Answer=Svein Rasmussen(Chief Innovator)/
Tiesda You(Brand Manager)/
Antoine Lefebvre(Marketing Manager)