rrd

BRAND INFORMATION

会社名:株式会社ON’S COMPANY

住所:〒437-1622 静岡県御前崎市白羽4050-10

URL:http://www.on-s.jp

SNS:facebook / Instagram / Youtube

電話番号:0548-63-5851

メール:info@on-s.jp

BRAND NEWS

BRAND CONCEPT

ワールドカップが最後の仕上げだ。
『RRD』はそこで得た「結果」をすべての道具に落とし込む。
そしてまた、新しい世界基準のギアが生まれる。

COMPACT FREERIDE MK1 Worlds First Freeride Quiver in a Backpack
COMPACT FREERIDE MK1
Worlds First Freeride Quiver in a Backpack

 

▼基本データ


創立/創立者(国籍)
1994年/ロベルト・リッチー(イタリア)
創立地
イタリア・グロッセート
現代表者/国籍/役職名
ロベルト・リッチー/イタリア/創立者
デザイナー/国籍
ボード:ロベルト・リッチー/イタリア
セイル:ジョン・スカイ(K-57)/イギリス
本社
イタリア・グロッセート
製造工場
タイ・バンコク(COBRA International CO., LTD.)
レジェンド・ライダー
アントワン・アルボー(FRA-192)
現トップ・チーム・ライダー
アントワン・アルボー(FRA-192)/ アレックス・ムッソリーニ(E-30)
日本のトップ・ライダー
生駒大輔(J-21)/ 石井孝良(J-20)

RRD=Roberto Ricci Designs
RRD=Roberto Ricci Designs

 

「ノンストップ R&DResearch & Development =研究・開発)
RRDはユーザー・フレンドリー(使い勝手のいい道具のサプライヤー)であり続ける

▼ブランド哲学(ブランドの心、ユーザーとの約束)
「ノンストップ R&D(Research & Development =研究・開発)」このスローガンは、僕らが全てのギアに注ぎ込む熱意を示すものであり、同時にユーザーに対する公約でもある。『RRD』は常にPWAワールドツアーをフォローしている。常にワールドカッパー達と密にコミニュケーションをとっている。そこでは一切の妥協が許されないからだ。僕らはそこで自分と道具を鍛える。そして彼らを満足させる道具を供給する。
その姿勢がDNAとなり、RRDのすべてのプロダクトに───ボード、セイルから衣類まで、すべてに───受け継 がれている。僕らは総合力で世界に挑み、タイトルをかけたギリギリの戦いを続けている。その結果を一般ユーザーにフィードバックするために。

▼ミッション(ブランドの存在意義)
まず第一に「ユーザー・フレンドリー(使い勝手のいい 道具のサプライヤー)」であること。ビギナーにもワールドカッパーにも使いやすく、そして正当な(理にかなった) 道具を届けるブランドであること。また僕らは、製品の分析やデザイン、あるいは開発や生産プロセスについてだけでなく、カスタマーサービスについても日夜R&Dを重ねている。その分野でも一番になりたい。ウインドサーフィンは、道具の輸送に手間とお金がかかる。そこを効率化すれば、もっと手軽なスポーツになるはずだから。

▼ヴィジョン(未来像)
未来を思うとき、僕はまず足元を、会社のことを考える。スタッフや協力者に、健全な環境で成長するチャンスを提供していきたいと思う。僕らの製品開発はウォータースポーツとの関わりを深めるものだ。仕事を通じて、海の美しさと力強さを再認識することができる。素晴らしい仕事だと思う。このような仕事に憧れをもつ人が増えていけば、マリンスポーツはさらに発展することだろう。その流れを牽引する一人(一社)になりたい。

コア・ヴァリュー(核心的価値)
アスリートたちをリスペクトし、挑戦的・革新的で前向きな会社の姿勢を作り上げる。現場で働くグループと同じ意識を持ち、ポジティブ・シンキングを共有する。コミュ ニケーションを欠かさずに、互いに仕事を愛し続ける。そういう体制を作り上げることで、核心的価値の重みは 増していく。僕らはこれからも、そういう会社でウォーター スポーツ・ギアを作っていくつもりだ。

回答=Fabian McGovern ファビアン・マクガバン(マーケティング & チーム・マネージャー)
Roberto Ricci ロベルト・リッチー(ヘッド・シェイパー / 創立者)


Windsurfing Magazine 


“Non Stop Research and Development”

“Non Stop Research and Development”

▼Basic Data


Establishment/Founder(Nationality)
1994/Roberto Ricci(Italy)
Founded Land
Grosseto, Italy
The Current Representative/Nationality/Title
Roberto Ricci/Italy/Founder
Designer(Nationality)
Roberto Ricci(Italy)
John Skye(K-57/British)
Head Office
Grosseto, Italy
Manufacturing Plant
Bangkok, Thailand(COBRA International CO., LTD.)
Legendary Rider
Antoine Albeau(FRA-192)
The Current Top Riders
Antoine Albeau(FRA-192)/ Alex Mussolini(E-30)
The Current Top Japanese Riders
Daisuke Ikoma(J-21)/ Takara Ishii(J-20)


 

▼Brand Philosophy(soul of the brand or what you promise with the users)
“Non Stop Research and Development”
This is the slogan representing the brand philosophy, underlining the brand passion and commitment to the research and the development of every single product in the RRD range. The brand philosophy suits perfectly to the constant engagement of RRD to the best Professional Tour and World Cup competitions.
We’re talking about the RRD brand DNA, an attitude that originates the brand foundation. RRD clothing, boards, sails, sups, kites, westsuits and accessories are competing on all various watersports professional tours, challenging all the best brands and riders for the world title.

▼Mission(why you are in business)
Our mission is to make the best yet user friendly products for board watersports to allow both a beginner and a winning world cup athlete to perform in the correct way.
We are engaged to excel in product analysys , design, development, production process and customers service world wide. The driving force behind this engament is simple passion and love for the ocean.

▼Vision(how you would like to be in the future)
I would like to see my company as a symbol of respect for employees and collaborators  by giving them opportunities of growth in a healthy environment. Develop products that enhance one’s involvement with watersports and discover the beauty and strength of the ocean.

▼Core Values (what you think is important)
Respect  for competitors while developing the power of your company’s innovative and forward thinking. Develop the sense of sharing between the working group and communicate positive thinking.
Share, communicate, and love your job!

▼Message for the readers and users
Spend more time in the water and invite your friends and loved ones to share your passion.

Answer=Fabian McGovern(Marketing Manager & Team Manager)
Roberto Ricci(Founder)