FANATIC

Brand Info

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FANATIC(ファナティック)

株式会社エオ

〒239-0843 神奈川県横須賀市津久井浜1-3-8

TEL : 046-840-1287

FAX : 046-840-1274

http://www.fanatic.com

Brand News

Brand Concept

『ファナティック』は世界各地の強風エリアに
ウインドセンターを構えている、365日、そこでテストを
続けている、R&Dとは、本来そういうものなのだ

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Victor Fernandez(E-42)/ Sebastian Wenzel / Klaas Voget(G-4)_ⒸJohn Carter

 

▼基本データ


創立/創立者(国籍)
1981年/シューツ・ヴェルケ(ドイツ)
創立地
ドイツ・ランスバッハ=バウムバッハ
現代表者/国籍/役職名
クレイグ・ガーテンバーク/南アフリカ/ブランドマネージャー
デザイナー・シェイパー/国籍
セバスチャン・ヴェンツェル/ドイツ
本社
ドイツ・ミュンヘン
製造工場
タイ・バンコク
レジェンド・ライダー
ヴィクター・フェルナンデス(E-42)2002~
現トップ・チーム・ライダー
ゴリート・エストレド(V-10)/ピエール・モーテフォン(FRA-14)
日本のトップ・ライダー
浅野則夫(JPN-25)

Pierre Mortefon(FRA-14)/ Norio Asano(JPN-25)
Pierre Mortefon(FRA-14)/ Norio Asano(JPN-25)



 

我々の力、独自性の源は“蓄積したデータを有効にカタチにする
テクノロジーの正確性”だ、1981年の創立以来『ファナティック』は
絶え間なく世界トップレベルのボードの供給を続けている

▼ブランド哲学(ブランドの心、ユーザーとの約束)
『ファナティック』の歴史は35年。今やウォータースポーツ界のリーディング・ブランドのひとつになったと思う。スタッフはみんなそのことを理解している。彼らはウインドサーフィンが大好きで、だからこそモノ作りにおいても妥協はしない。デザインチームは国際的・世界的レベルのライダーたちとコミュニケーションをとりながら、常に新しいアイディアをカタチにしている。正確に言えば、彼らが煮詰めたアイディアをCAD(Computer-Aided Design)のプラットホームにのせてプロトタイプを制作している。だから結果は100%。狂いはない。
『ファナティック』のプロダクション・ボードはそのようにしてできあがる。そのとき最高レベルの板として。

▼ミッション(ブランドの存在意義)
R&D(研究・開発)は継続的なプロセスを踏んでいなければ意味を成さない。
私たちは───フェルテヴェンチュラ、グランカナリア、ギリシャ、ランザローテ、エジプト、カリブ、モロッコなど───世界各地のウインドサーフ・ポイントに『ボーダーズ・センター』を構えており、そこで通年ライディング・テストを続けている。だからこそ、世界のどのポイントでも通用する板ができる。
私たちほど幅広く、密度の高いプロセス踏めるブランドが他にあるのだろうか。ま、それはわからないことだけど『ファナティック』が、ウインドサーフィンと密接にコミットしていることには自信がある。そこから生まれてくる製品が先進的であることにも。

▼ヴィジョン(未来像)
マーケットリーダーの一人として、ウインドサーフィンとその市場を正しい方向に牽引していきたい。
環境問題に対する責任も果たしていくつもりだ。これから私たちは、よりクリーンで、よりグリーンな方法でボード作りを続けていく。オーシャン・マインドを忘れず、このスポーツとウインドサーファーを、そしてもちろん環境を守っていくために。それには世界の仲間の協力が欠かせない。そういう意識の広がりを期待し、またそのための行動もしていく。大事なものが失われてしまわぬように。

▼コア・ヴァリュー(核心的価値)
信頼性、素晴らしきスピリット、偉大なチーム、最高の道具。『ファナティック』には、これらを守り、これらを供給するための何もかもが揃っている。世界最高レベルのそれらが、これまでに達成したこと、これから達成することは、私たちがウインドサーファーであったからこその結果だ。ウインドサーフィンに出会えてよかった。私たちはそういう感情を共有できる人たちを増やしていく。これまでと同じように。

回答=Karin Gertenbach カリン・ガーテンバック(マーケティング・マネージャー)


Windsurfing Magazine


Victor Fernandez(E-42)/ⒸJohn Carter
Victor Fernandez(E-42)/ⒸJohn Carter

▼Basic Data


Establishment/Founder(Nationality)
1981/Schütz Werke(Germany)
Founded Land
Ransbach-Baumbach, Germany
The Current Representative/Nationality/Title
Craig Gertenbach/South Africa/Brand Manager
Designer・Shaper(Nationality)
Sebastian Wenzel(Germany)
Head Office
Oberhaching, Munich, Germany
Manufacturing Plant
Bangkok, Thailand
Legendary Riders
Victor Fernandez(E-42)2002~
The Current Top Riders
Gollito Estredo(V-10)2003~/Pierre Mortefon(FRA-14)
The Current Top Japanese Rider
Norio Asano(JPN-25)


▼Brand Philosophy(soul of the brand or what you promise with the users)
Founded in 1981, Fanatic has over three decades of history. Considered one of the world’s leading watersports brands, it lends its success to those team members who love and live to ride.
Our in-house design team works side by side with our team of international and world class athletes.
This allows us to take the prototypes through the development process on the test winning CAD platform, ensuring the outcome is 100%.

Fanatic is more than an addiction to ride. It is a way of life, an adventure, and the products we create are made for your enjoyment. Each member of the Fanatic Team brings their passion and extensive knowledge of the sport to the table. This enables the brand and its products to evolve, create new concepts and discover new manufacturing techniques which all contribute to Fanatics iconic status and success.

▼Mission(why you are in business)
Our R&D is a continuous process. By testing in different locations around the world throughout the year,
we are able to deliver boards that will feel right at home wherever you take them. Our dedication gives us the confidence to say that Fanatic boards are the most advanced on the market.
Because we believe in the sport and live it ourselves.

▼Vision(how you would like to be in the future)
Marketleader. We have an ecological responsibility and are dedicated to cleaner, greener ways to make new boards with our ‘Ocean Minded’ spirit.

▼Core Values(what you think is important)
Credibility, good spirit, great team / spirit, best products.

Answer=Karin Gertenbach(Marketing Manager)